torsdag den 11. februar 2010

Hey, du skylder mig een million!

Een million kwacha er prisen for en midlertidig opholdstilladelse i Zambia - det svarer til omkring 1200 kr. og fylder heldigvis ikke så meget når man får det hele i 50.000 sedler.

Snart er 2. uge her på ambassaden gået - synes det er gået meget stærkt selvom om det også allerede føles som om vi har været her længe. I dag har jeg ryddet op på kontoret og mit skrivebord har nu fået udsigt til de mange aber, der hver dag leger uden foran vinduet. Solen er heldigvis begyndt at skinne igen og faren for at leve i Roskilde ligende tilstande er næste 2 måneder er indtil videre drevet over.

Vinnie - min medpraktikant - har været syg af madforgifting. Åbenbart skal man ikke spise fisk til brylluper hvis man vil undgå den slags - okay point taken. Jeg selv er ved godt helbred!

Terrortruslen har nu også nået Zambia og i denne uge har vi besøg at 2 sikkerhedseksperter fra Danmark, der skal terror sikre ambassaden!

Når man er rundt til møder på de andre ambassader skal man nogen steder sætte 10-15 min af til at blive tjekket for om ens taske indholder diverse eksplosive væsker eller om man under nederdelen har gemt en pistol!. Uden for byen er USA ved at opføre en ny kæmpe stor ambassade, der kan klare den høje (!!) terror trussel i Zambia. Mange af de lokale tror det er et nyt storcenter!

Det eneste sted hvor man tilsyneladende ikke er bange for terror er Irland - her man man snildt komme ind og til at holde vagt er der en kat! Mange møder er derfor på den irske ambassade!

Håber alt vel i din del af verden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar