torsdag den 1. april 2010

Alice in Wonderland...

...så jeg i går. synes faktisk den var rigtig god!

Men ud over det, så er det jo ved at være længe siden jeg har skrevet og mange spændende nye ting er sket!

I weekenden var jeg for første gang ude i slumkvarterne i Lusaka. Det vil sige jeg var ikke engang de værste steder, for der kan man ikke komme hen nu uden at gå i lorte-vand. Bogstavligtalt lorte vand. Efter al regnen er toiletter osv. blevet oversvømmet, så ud over mudder - og umuligheden i at gå i mudder - må er de, der bor her også ramt at af mulige sygedomme, der følger med, når ens vand bliver fuldt af lort! Så masser med kolera!

Nå, men der hvor vi var, var det ikke så slemt, der var meget vand, men man kunne gå rundt der. Vi var ude og besøge vores ven Jonatans projekt. Han arbejder for en amerikansk NGO der hedder Kids Alive. De har blandt andet børnehjem og efterskole programmer. Vi var ude og se et efterskole program, hvor 25 unger kommer hver dag efter skole for at få hjælp til lektier og lidt at spise.
Programmet har været inde i en del problemer, blandt andent måtte de i starten kæmpe med at folk troede de var satanister - det resulterende i at børnene ikke ville spise den mad der blev severet. Såen kan der opstå mange sjove vandrerhistorier.

Ellers går det godt! Jeg er glad og rask

Kys til jer alle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar