torsdag den 27. maj 2010

Bob Marley og Norsk laks

Så gik maj næsten og nu er det altså ved at være lige om snart, at jeg skal hjem igen! Eller det vil sige lidt over 2 måneder, men stadig tiden er fløjet af sted.

Siden sidst, hmmm. Lusaka har været så happing det sidste stykke tid! Først var jeg til Bob Marley koncert. Faste læsere af min blog kan måske huske et føromtalt reggae band fra Zim - de spillede endnu engang op til fest sammen med 40(!) andre bob marly/ reggae bands. Det var sjovt(og jaja de var da også i morgentv, da de var koncertens internationale indslag - gæt hvem der sad bag kulissen!)

Desværre blev jeg ret sur på alle rasta folk under koncerten – der var nemlig åndsvagt mange tyve og min svenske veninde fik stjålet alt i sin bil. Hver gang nogen råbte One Love måtte jeg lige skælde lidt ud – det er overhovedet ikke One Love at stjæle meget. Men bortset set fra det var det en sjov aften.

Mandagen efter var det så Norges nationaldag. Og vi praktikanter fik da lige sneget os selv til en invitation. Rygtet siger nemlig at den eneste reception det er værd at gå til er den norske. De får nemlig fløjet mad ind fra Norge, mmmm. Norsk laks, norske rejer, rigtige norske wienerpølser og alt muligt andet godt (inkl. fri bar selvfølgelig). Blev ret glad for Norge den dag også selvom de fejrer, at de blev frie fra Danmark.

Kom helt væk fra hvor moderne Lusaka er blevet – vi har fået to nye resturanter. En fancy thai restaurant, som jeg skal prøve fredag og en hyggelig cafe med de bedste cocktails ever + et overdådigt udbud af diverse kager! Totalt nye yndlingssted.

Det bliver der de mange cosmos skal indtages inden den nye sex and the city! Lige her i Zambia. Vi blev alle ret glade da vi fandt ud af det – men kom ned på jorden igen da vi fandt ud af, at man ikke kan købe billetter før på dagen, da de endnu ikke har modtaget filmen, og ikke er klar over hvornår de gør!
Nå, ja okay træerne vokser jo ikke ind i himlen.

Håber alle har det godt - savner alle, duften af forår og de første kugler af ParadIS

Ingen kommentarer:

Send en kommentar